Όλοι γνωρίζουμε πως η ζάχαρη είναι επιζήμια για τη γενικότερη υγεία του σώματός μας, αλλά παρόλα αυτά μας είναι πολύ δύσκολο να τη μειώσουμε, και ακόμη περισσότερο να την εξαλείψουμε τελείως από το διαιτολόγιό μας. 

Η ζάχαρη προκαλεί την εμφάνιση διαβήτη και διαφόρων ειδών φλεγμονών, τροφοδοτεί τα καρκινικά κύτταρα και είναι υπεύθυνη σε μεγάλο βαθμό για την παγκόσμια επιδημία της παχυσαρκίας. Παρόλα αυτά, εξακολουθούμε να την καταναλώνουμε σε ασύλληπτες ποσότητες. 

Μια μελέτη ανακάλυψε πως η ζάχαρη μπορεί να αποδειχτεί το ίδιο εθιστική με την κοκαΐνη, συνεπώς δεν είναι πολύ δύσκολο να καταλάβουμε γιατί πολλά άτομα δυσκολεύονται πολύ να καταπολεμήσουν τη λαχτάρα τους για ζάχαρη. 

Η εφημερίδα Daily Mail πρόσφατα πραγματοποίησε μια έρευνα κατά την οποία προσκάλεσε κορυφαίους διατροφολόγους από όλον τον κόσμο, ζητώντας τους συμβουλές για το πώς μπορεί κάποιος να περιορίσει την κατανάλωση ζάχαρης. Ακολουθούν οι σημαντικότερες από αυτές τις συμβουλές:

  • Να πίνετε άφθονο νερό
    Η διατροφική αυτή συμβουλή επανέρχεται στην επιφάνεια ξανά και ξανά – και δικαιολογημένα. Όταν παραμένει ο οργανισμός σας καλά ενυδατωμένος συμβάλλετε στη γενικότερη ευεξία του οργανισμού σας, και ιδιαίτερα του δέρματός σας, αλλά μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να περιορίσετε τις λιγούρες για ζάχαρη. Διάφοροι διατροφολόγοι υποστηρίζουν πως όταν ο οργανισμός σας είναι αφυδατωμένος, η ροή σακχάρου στα κύτταρα του σώματός σας μειώνεται, με αποτέλεσμα να αποζητάτε απεγνωσμένα κάτι γλυκό. Από κάποιους συστήνεται να πίνουν οι γυναίκες 9 ποτήρια νερό την ημέρα, ενώ οι άντρες 13 ποτήρια νερό.
  • Να τρώτε καλό πρωινό κάθε μέρα
    Αν θέλετε να περιορίσετε δραστικά την όρεξή σας για ζάχαρη, θα πρέπει να ξεκινάτε τη μέρα σας με ένα καλό, χορταστικό πρωινό. Περιλάβετε σε αυτό τροφές που δεν έχουν υψηλό γλυκαιμικό δείκτη για να μην ανεβαίνει απότομα το επίπεδο σακχάρου στο αίμα σας. Αυτό θα σας βοηθά να αισθάνεστε χορτάτοι για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Ειδικοί συστήνουν να τρώτε πρωινό που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες 45 λεπτά αφότου σηκωθείτε από το κρεβάτι σας.
  • Να καταναλώνετε πολλές πρωτεΐνες
    Οι πρωτεΐνες δεν είναι σημαντικές μόνο κατά τη διάρκεια του πρωινού σας γεύματος. Είναι καλό να τις περιλαμβάνετε σε κάθε σας γεύμα για να επιβραδύνετε την απορρόφηση της ζάχαρης που υπάρχει στις τροφές που καταναλώνετε.
    Το ίδιο ισχύει και για τις ίνες. Όσο πιο αργά απορροφά το σώμα σας τη ζάχαρη, τόσο λιγότερο θα επηρεάζει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας. Επίσης, με τον τρόπο αυτό βεβαιώνεστε πως το σώμα σας δεν θα νιώθει την ανάγκη να παράγει αδρεναλίνη και ινσουλίνη. Οι όποιες ορμονικές αλλαγές προάγουν την έλλειψη ισορροπίας στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.
  • Να αποφεύγετε τις χημικές γλυκαντικές ουσίες
    Ορισμένοι πιστεύουν πως αν καταφύγουν σε χημικά υποκατάστατα της ζάχαρης θα μπορέσουν να μειώσουν την κατανάλωσή της – αυτό, όμως, πολύ απλά δεν ισχύει. Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους είναι καλό να αποφεύγετε αυτά τα σκευάσματα, αλλά αν θέλετε να περιορίσετε τη ζάχαρη, τότε έχετε έναν ακόμη λόγο να μείνετε μακριά τους.
    Στην πραγματικότητα, οι τοξικές αυτές ουσίες εκτινάσσουν την όρεξή σας για ζάχαρη και θα σας δυσκολέψουν στην προσπάθειά σας να παραμείνετε μακριά από τα γλυκά. Τις πρώτες μέρες της αποχής σας από τη ζάχαρη ίσως δυσκολευτείτε λίγο, αλλά μετά από μερικές μέρες ο ουρανίσκος σας θα βρίσκει όλο και πιο νόστιμες τις τροφές που δεν περιέχουν ζάχαρη. Στην πραγματικότητα, πολλοί άνθρωποι που είχαν σταματήσει να καταναλώνουν ζάχαρη αλλά τηνξανάρχισαν λίγο αργότερα έχουν παρατηρήσει πως τα γλυκά εδέσματα που απολάμβαναν στο παρελθόν τώρα τους φαίνονται υπερβολικά γλυκά στη γεύση.
  • Να τρώτε συχνά
    Είναι καλό να τρώτε τακτικά αν θέλετε να παραμένουν σταθερά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας, γεγονός που θα σας έκανε να θέλετε να φάτε άμεσα κάτι γλυκό. Μην αφήνετε να περάσουν περισσότερες από 5 ώρες ανάμεσα στα γεύματα ή στο κολατσιό σας. Φροντίστε να φάτε κάτι, έσω κι αν είναι ένα φρούτο ή ένα μικρό σάντουιτς.
    Ένας πολύ καλός τρόπος να βεβαιωθείτε πως λαμβάνετε αρκετή πρωτεΐνη και ίνες μέσω των γευμάτων σας είναι να καταναλώνετε άφθονες υγιεινές τροφές όπως καρπούς, λαχανικά και φασόλια. Τα προϊόντα βιολογικής καλλιέργειας είναι εξαιρετική επιλογή, και όταν τα καλλιεργείτε εσείς οι ίδιοι τότε είναι ακόμη καλύτερα.
    Συνεπώς, αν θέλετε να περιορίσετε ή και να κόψετε τελείως τη ζάχαρη, εφαρμόστε ορισμένες ή, ακόμη καλύτερα, όλες τις παραπάνω εισηγήσεις και θα δείτε πως δεν είναι και τόσο δύσκολο.

Contact us

Showroom
4, Korniliou Str., Strovolos 2028 Akropoli, Nicosia

T: +357 22 44 18 28

Office
P.O.Box 16216, 2087 Akropoli, Nicosia

T: +357 22 87 95 25
F: +357 22 87 95 93

E: aykhome@cytanet.com.cy

Follow us