Το πρόβλημα; Δεν υπάρχει τρόπος να εξαλείψουμε το άγχος. Τα καλά νέα; Μπορούμε να το διαχειριστούμε. Όντας ρεαλιστές και αναγνωρίζοντας πως, ως ένα βαθμό,το άγχος είναι υγιές και χρήσιμο, θα είμαστε σε θέση να το διαχειριστούμε και να το διατηρούμε πάντοτε σε υγιή επίπεδα.

Το υπερβολικό άγχος, ωστόσο, είναι ουσιαστικά ένα τοξικό φορτίο στο σώμα μας, ένα υποπροϊόν του σύγχρονου δυτικού τρόπου ζωής. Σύμφωνα με τους ειδικούς, η ολοκληρωτική εξάλειψη του άγχους από τη ζωή μας είναι απλά αδύνατη, αλλά υπάρχουν αρχές και εισηγήσεις που μπορούν να μας βοηθήσουν να το διατηρούμε υπό έλεγχο.

Το παν είναι η εξισορρόπηση – η «εξουδετέρωση» των συνεπειών του άγχους με ορισμένα σχετικά απλά βήματα. Ποια είναι αυτά; Ρίξτε μια ματιά και ανακαλύψτε πώς μπορείτε να διαχειριστείτε το άγχος σας σε κάθε πτυχή και στιγμή της καθημερινότητάς σας – παντού και πάντοτε!

  1. Ανθρώπινη Επαφή
    Το πρώτο βασικό μας βήμα θα πρέπει να είναι η αποκατάσταση της ανθρώπινης επαφής, με τον περίγυρό σας, το περιβάλλον, αλλά και με τον ίδιο σας τον εαυτό. Αισθάνεστε ποτέ πως έχετε απομονωθεί; Πως η κυριότερη επαφή σας είναι με τον ηλεκτρονικό σας υπολογιστή ή με το κινητό σας τηλέφωνο; Εξισορροπήστε το κάνοντας τα εξής:
    Ανακτήστε μια ουσιαστική επαφή με φίλους, συγγενείς ή γείτονες. Καλέστε έναν φίλο σας με τον οποίο δεν έχετε κουβεντιάσει εδώ και καιρό. Πηγαίνετε για καφέ με τη μητέρα ή τον αδελφό σας. Χαιρετίστε με χαμόγελο τους γείτονές σας ή τους συναδέλφους σας.
    Βγείτε έξω. Ακόμη και 5 λεπτά στο φυσικό περιβάλλον επηρεάζουν σημαντικά τη διάθεση και μειώνουν την πίεση.
    Αναθεωρήστε τις προτεραιότητές σας, δείτε ξανά ποιος είστε, τι κάνετε με τη ζωή σας και τι θα θέλατε να αλλάξει.
  2. Καλή Διατροφή
    Η καλή διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στη διαχείριση του άγχους. Η υιοθέτηση μιας ισορροπημένης δίαιτας, με άφθονα θρεπτικά στοιχεία και ελάχιστες επεξεργασμένες τροφές θρέφει σωστά το σώμα, ιδιαίτερα τον εγκέφαλο και το νευρικό σύστημα. Ιδιαίτερα σημαντικά στοιχεία για την αντιμετώπιση του άγχους είναι τα ωμέγα – 3 λιπαρά οξέα, οι βιταμίνες Β και το μαγνήσιο.
  3. Καλή Ξεκούραση
    Ο επαρκής ύπνος και η καλή ξεκούραση είναι το καλύτερο αντίδοτο κατά του στρες. Να ακούτε το σώμα σας και να ξεκουράζεστε όταν σας το ζητάει. Είναι καλό να καθορίσετε συγκεκριμένες ώρες στις οποίες κοιμάστε καθημερινά.
  4. Κίνηση
    Ο καθιστικός τρόπος ζωής φέρει μεγάλο μερίδιο ευθύνης για την έκρηξη των διαταραχών άγχους στις δυτικές κοινωνίες. Το αντίδοτο είναι απλό: η τακτική, έστω ήπια, άσκηση, όπως μέσω ενός αθλήματος όπως το κολύμπι, το περπάτημα, η ποδηλασία και ο χορός είναι ό,τι πρέπει για να εξισορροπήσει τη ζημιά που κάνουν στο σώμα 8 ώρες καθιστικής εργασίας.
  5. Αποτοξίνωση
    Το άγχος, ιδιαίτερα όταν είναι συνεχές, γεμίζει το σώμα μας με τοξίνες, τις οποίες είναι σημαντικό να αποβάλλουμε. Πώς; Να μερικοί τρόποι:
    Η κατανάλωση λαχανικών
    Τα θερμά λουτρά
    Το μασάζ
    Να πίνετε άφθονο νερό
    Η εφίδρωση
    Να χρησιμοποιείτε αιθέρια έλαια
  6. Να Ακούτε τη Συνείδησή σας
    Είναι πολύ σημαντικό να ευθυγραμμίζετε τις αποφάσεις και τις επιλογές σας με τις γενικότερες αρχές και τις απόψεις σας για τη ζωή. Αν παραβιάζετε τη συνείδησή σας και το αίσθημα περί ορθού και εσφαλμένου που έχετε διαμορφώσει, το άγχος θα γίνεται όλο και χειρότερο.
  7. Να Δείχνετε Ευγνωμοσύνη
    Όσοι είναι κυνικοί στη ζωή αντιμετωπίζουν 2,5 φορές μεγαλύτερο κίνδυνο να αναπτύξουν μελαγχολία και κατάθλιψη, σύμφωνα με τα αποτελέσματα σχετικών ερευνών. Αντικαταστήστε το θυμό και τη μνησικακία με αισθήματα ευγνωμοσύνης για τα θετικά και τα όμορφα πράγματα που σίγουρα υπάρχουν στη ζωή σας.
    Όποτε νιώθετε την οργή και την αγανάκτηση να φουντώνουν μέσα σας, σκεφτείτε 10 πράγματα στη ζωή σας για τα οποία είστε ευγνώμονες και χαρούμενοι – και θα δείτε πως το άγχος θα υποχωρήσει.
  8. Γενναιοδωρία
    Η γενναιοδωρία είναι εξαιρετικό αντίδοτο στο στρες. Μελέτες έχουν καταδείξει πως άτομα που προσφέρουν αφειδώς το χρόνο τους σε άλλους σε εθελοντικό επίπεδο, έχουν πολύ χαμηλότερα επίπεδα στρες από ό,τι άνθρωποι που είναι κλεισμένοι στο δικό τους μικρόκοσμο.
    Την επόμενη φορά, λοιπόν, που θα σας δοθεί η ευκαιρία να κάνετε κάτι καλό για κάποιον δίχως να περιμένετε κάποιο αντάλλαγμα, αδράξτε την! Να θυμάστε πως, τελικά, εσείς ωφελείστε εξίσου ή και περισσότερο από το άτομο το οποίο βοηθάτε.

Το άγχος δεν μπορεί να εξαφανιστεί από τη ζωή μας – μπορεί, όμως, να ελεχθεί. Δοκιμάστε κάποιες από τις παραπάνω εισηγήσεις και θα δείτε άμεσα αποτελέσματα.

Contact us

Showroom
4, Korniliou Str., Strovolos 2028 Akropoli, Nicosia

T: +357 22 44 18 28

Office
P.O.Box 16216, 2087 Akropoli, Nicosia

T: +357 22 87 95 25
F: +357 22 87 95 93

E: aykhome@cytanet.com.cy

Opening Hours

Telephone Service and Technical Support:
08:00 – 17:00 (Monday – Friday)
09:30 – 13:30 (Saturday)

Store operating hours:
08:00 – 17:00 (Monday – Friday)
09:30 – 13:30 (Saturday)

Follow us

StrausPopUpBanner