Τα σώματά μας αποτελούνται από νερό σε ποσοστό που ξεπερνά το 60 %. Γενικά συστήνεται να πίνουμε 8 ποτήρια νερό την ημέρα, μολονότι δεν υπάρχει κάποια σαφής επιστημονική βάση πίσω από αυτή τη σύσταση. Παρόλα αυτά, η καλή ενυδάτωση του οργανισμού μας είναι εξαιρετικά σημαντική.


Δείτε γιατί με βάση 7 επιστημονικά αποδειγμένα οφέλη για την υγεία μας από την κατανάλωση νερού.

  1. Το νερό μεγιστοποιεί τις σωματικές μας επιδόσεις.
    Το σώμα δεν αποδίδει καλά όταν είναι αφυδατωμένο, ειδικά σε θερμά κλίματα ή σε ανθρώπους που γυμνάζονται συχνά.
    Η αφυδάτωση επιδρά αρνητικά ακόμη κι αν χάσετε μόλις το 2 % των σωματικών σας υγρών. Ωστόσο, έχει αποδειχτεί πως αθλητές μπορεί να χάσουν από 6 – 10 % του νερού στον οργανισμό τους λόγω της εφίδρωσης.Αυτό μπορεί να καταλήξει σε ανισορροπία της θερμοκρασίας του σώματος, σε μειωμένα ανακλαστικά και αυξημένο αίσθημα κόπωσης, σωματικά και διανοητικά.
    Η καλή ενυδάτωση έχει αποδειχτεί πως αποτρέπει αυτές τις αντιδράσεις του οργανισμού, μειώνοντας το οξειδωτικό στρες που προκαλείται από τη σωματική άσκηση – λογικό να σκεφτείτε πως οι μύες μας αποτελούνται από νερό σε ποσοστό που πλησιάζει το 80 %.
    Συνεπώς, αν ασκείστε έντονα και συχνά και ιδρώνετε εύκολα, φροντίστε να πίνετε αρκετό νερό.

  2. Η ενυδάτωση επηρεάζει δραστικά την ενεργητικότητά σας και τη λειτουργία του εγκεφάλου σας.
    Ο εγκέφαλός σας επηρεάζεται σημαντικά από το επίπεδο ενυδάτωσης του οργανισμού σας.
    Μελέτες έχουν καταδείξει ότι ακόμη και μια ήπια αφυδάτωση της τάξης του 1 - 3 % μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη λειτουργία του εγκεφάλου.
    Διάφορες μελέτες έχουν καταδείξει πως η μειωμένη ποσότητα νερού στον οργανισμό συμβάλει στην κακή διάθεση και στη δυσκολία συγκέντρωσης και σε αυξημένους πονοκεφάλους, καθώς και σε δυσλειτουργική μνήμη, αυξημένο άγχος ή κόπωση. Ας σημειωθεί ότι η αφυδάτωση στην οποία αναφερόμαστε δεν απαιτεί παρά ήπια, καθημερινή εργασία, κι όχι ιδιαίτερα έντονη άσκηση.

  3. Η πόση νερού αποτρέπει και καταπολεμά διάφορους τύπους πονοκεφάλου.
    Η αφυδάτωση προκαλεί την εμφάνιση πονοκεφάλων και ημικρανιών σε κάποια άτομα.
    Πολλές μελέτες έχουν αποδείξει πως η κατανάλωση νερού μπορεί να ανακουφίσει από τέτοια συμπτώματα – όχι όμως σε όλες τις περιπτώσεις, καθώς πολλά εξαρτώνται από το είδος του πονοκεφάλου και από τα αίτιά του.

  4. Η κατανάλωση περισσότερου νερού συμβάλλει στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας.
    Η δυσκοιλιότητα είναι κοινό πρόβλημα και αρκετά δυσάρεστο. Η αυξημένη κατανάλωση υγρών συχνά συστήνεται ως ένας τρόπος αντιμετώπισης του προβλήματος, κι υπάρχουν στοιχεία που αποδεικνύουν την αποτελεσματικότητά του.
    Η χαμηλότερη κατανάλωση νερού αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης δυσκοιλιότητας σε μικρούς και μεγάλους. Το ανθρακούχο νερό θεωρείται ακόμη πιο αποτελεσματικό από αυτή την άποψη.

  5. Η κατανάλωση νερού προστατεύει από πέτρες στα νεφρά.
    Οι πέτρες στα νεφρά είναι επίπονες συγκεντρώσεις μεταλλικών κρυστάλλων που σχηματίζονται στο ουροποιητικό σύστημα, κυρίως στα νεφρά.
    Υπάρχουν ορισμένα στοιχεία και μελέτες που υποδηλώνουν πως η κατανάλωση νερού μπορεί να αποτρέψει την επανεμφάνιση πετρών σε πρώην ασθενείς. Γενικά μιλώντας, όταν ο όγκος υγρού που διαπερνά τα νεφρά είναι μεγάλος, δύσκολα σχηματίζονται εξ αρχής πέτρες στα νεφρά και, φυσικά, δύσκολα επανεμφανίζονται αργότερα.

  6. Το νερό αποτρέπει τα λεγόμενα “hangovers”.
    Οι πονοκέφαλοι που ακολουθούν την αυξημένη κατανάλωση αλκοόλ, τα γνωστά “hangovers” σχετίζονται άμεσα με την αφυδάτωση του οργανισμού, καθώς το αλκοόλ είναι διουρητικό, με αποτέλεσμα ο πότης να αποβάλλει περισσότερο νερό από όσο καταναλώνει. Συμπτώματα όπως δίψα, εξάντληση κτλ. σχετίζονται με αυτή την ήπια μορφή αφυδάτωσης.
    Καλό είναι, λοιπόν, να πίνετε νερό ανάμεσα στα ποτά και, φυσικά να μην πίνετε τόσο ώστε να μεθύσετε.

  7. Η κατανάλωση νερού βοηθά στην απώλεια βάρους.
    Είναι σαφές πως η κατανάλωση νερού συμβάλλει στο αδυνάτισμα, κυρίως επειδή προκαλεί αίσθημα κορεσμού και αυξάνει κατακόρυφα το μεταβολισμό σας.
    Δύο μελέτες έδειξαν πως η κατανάλωση μισού λίτρου νερού αυξάνει το μεταβολισμό ως και 24 -30 % για 1, 5 περίπου ώρα.
    Συνεπώς, με 2 λίτρα νερό την ημέρα αυξάνετε την ενέργεια που καταναλώνετε κατά 96 θερμίδες την ημέρα. Έχει μάλιστα διαπιστωθεί πως τα αποτελέσματα είναι ακόμη καλύτερα όταν πίνετε νερό μισή ώρα πριν το γεύμα σας. Άλλοι μάλιστα ισχυρίζονται πως είναι ακόμη καλύτερο το νερό που πίνουμε να είναι κρύο, γιατί το σώμα ξοδεύει ακόμη περισσότερη ενέργεια για να μεταβάλει τη θερμοκρασία του.

Contact us

Showroom
4, Korniliou Str., Strovolos 2028 Akropoli, Nicosia

T: +357 22 44 18 28

Office
P.O.Box 16216, 2087 Akropoli, Nicosia

T: +357 22 87 95 25
F: +357 22 87 95 93

E: aykhome@cytanet.com.cy

Follow us