Η σωματική άσκηση είναι απολύτως απαραίτητη και σημαντική για όλους, πόσο μάλλον δε για τα παιδιά.

Η γυμναστική ως τρόπος ζωής βελτιώνει τη φυσική τους κατάσταση, ενισχύει και ενδυναμώνει τους μύες και τις αρθρώσεις τους, θωρακίζει την άμυνα του οργανισμού τους, βελτιώνει την αντοχή και την καρδιαγγειακή λειτουργία και εκτοξεύει την πυκνότητα των οστών.

Παράλληλα, κάθε είδους σωματική δραστηριότητα συμβάλλει σημαντικά στη βελτίωση της αυτοπεποίθησης του παιδιού, στις κοινωνικές του σχέσεις, στην εικόνα που βγάζει προς τον περίγυρό του καθώς και στην κατάλληλη διοχέτευση της ενεργητικότητας και της νευρικότητάς τους.    

Για να εξασφαλιστούν, όμως, όλα αυτά τα θετικά αποτελέσματα, είναι σημαντικό να προμηθεύει το παιδί στον οργανισμό του το στοιχείο που είναι απαραίτητο για την εύρυθμη λειτουργία κυττάρων, ιστών και οργάνων, καθώς και για την αποκατάσταση των όποιων φθορών προκαλούνται από την εντατική άσκηση. Ειδάλλως, η γυμναστική, από ωφέλιμη ενασχόληση, μπορεί να μετατραπεί σε ζημιογόνο παράγοντα για τον οργανισμό του παιδιού και να παρεμποδίσει την ομαλή του ανάπτυξη.

Ο καλύτερος τρόπος να εξασφαλίσει το παιδί στο πλήρες τα οφέλη της άσκησης, είναι να κάνει συνήθειά του να πίνει άφθονο νερό προτού ξεκινήσει να γυμνάζεται. Γιατί;

  • Για να είναι σε θέση να αναπληρώσει τα υγρά που αποβάλλει το σώμα μέσω του ιδρώτα. Η άσκηση ανεβάζει τη θερμοκρασία στο σώμα, και για να τη διατηρήσει ο οργανισμός σε φυσιολογικά επίπεδα, προκαλεί έντονη εφίδρωση. Αυτό, όμως, σημαίνει την αποβολή υγρών που κανονικά το σώμα χρειάζεται για να λειτουργήσει σωστά.
  • Το νερό είναι απαραίτητο για τη μυϊκή δράση⋅ σε διαφορετική περίπτωση, προκαλούνται σπασμοί, κράμπες και πιθανές θλάσεις στο μυϊκό ιστό.
  • Το νερό επισπεύδει τη μυϊκή αποκατάσταση μετά την άσκηση.

Όταν το παιδί ασκείται, ειδικά σε θερμό περιβάλλον, ο κίνδυνος της αφυδάτωσης είναι εξαιρετικά μεγάλος, καθώς ο ανήλικος οργανισμός δυσκολεύεται να ρυθμίσει την εσωτερική του θερμοκρασία πολύ περισσότερο από ό,τι ένας ενήλικας.     

inner

Την κατάσταση χειροτερεύει το γεγονός ότι τα παιδιά συχνά βασίζονται στους μεγάλους για να τους υπενθυμίσουν την ανάγκη να πιούν νερό. Αυτό τους έχει γίνει προφανώς συνήθεια από το σπίτι, αλλά κατά την άσκηση εκτός σπιτιού, που συχνά γίνεται χωρίς την επίβλεψη γονέα, το παιδί μπορεί να γυμναστεί εντατικά επί ώρες δίχως να πιει σταγόνα – αυξάνοντας έτσι δραστικά τον κίνδυνο της αφυδάτωσης και όλων των σχετικών παρελκομένων του, όπως πονοκέφαλος, ζαλάδα, εξάντληση, λιποθυμία ή θερμοπληξία.

Τι μπορείτε να κάνετε;

  • Εκπαιδεύστε το παιδί να μάθει να πίνει μόνο του νερό, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, καθόλη τη διάρκεια της ημέρας, είτε γυμνάζεται είτε όχι. Θα ήταν καλό να έχει ένα δικό του μπουκάλι νερού καλής ποιότητας που να το έχει μαζί του οπουδήποτε κι αν πηγαίνει, ειδικά όταν ασκείται.
  • Μάθετέ του να αποφεύγει τα αναψυκτικά, τους συσκευασμένους χυμούς και τα ενεργειακά ροφήματα⋅ τέτοιου είδους σκευάσματα δεν το ξεδιψούν. Αντίθετα, το κατακλύζουν με ζάχαρη και αφυδατώνουν περαιτέρω τους ιστούς του σώματος.
  • Μάθετέ του να αναγνωρίζει το καλής ποιότητας νερό, και να το αγαπάει. Ο καλύτερος τρόπος να το πετύχετε αυτό, είναι να προμηθεύσετε κοντά του μια πηγή πεντακάθαρου νερού, στην οποία θα μπορεί να καταφεύγει ανά πάσα στιγμή της ημέρας.

    Η συσκευή νερού Strauss Water έχει κάνει χιλιάδες παιδιά να αγαπήσουν το νερό!

strauss blog buttons 03

Contact us

Showroom
4, Korniliou Str., Strovolos 2028 Akropoli, Nicosia

T: +357 22 44 18 28

Office
P.O.Box 16216, 2087 Akropoli, Nicosia

T: +357 22 87 95 25
F: +357 22 87 95 93

E: aykhome@cytanet.com.cy

Follow us