Το γνωρίζατε; Τροφές που είναι πλούσιες σε νερό κάνουν τον οργανισμό να αισθάνεται κορεσμό – δηλαδή να χορταίνει - και μειώνουν την επακόλουθη ποσότητα φαγητού που καταναλώνετε.
Αν θέλετε να ικανοποιήσετε την πείνα σας για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, επιλέξτε τροφές που ταξινομούνται ψηλά στον Πίνακα Κορεσμού – γνωστό και ως Satiety Index (SI).

Τι ακριβώς είναι ο Πίνακας Κορεσμού και είναι δυνατόν να προβλεφτεί ο κορεσμός;

Ο Πίνακας Κορεσμού κοινών τροφών αναπτύχθηκε στο Πανεπιστήμιο του Σύδνεϋ στην Αυστραλία. Βασικά ταξινομεί τις τροφές ανάλογα με τη δυνατότητά τους να προκαλέσουν αίσθηση κορεσμού και να εξαλείψουν το αίσθημα πείνας, προσμετρώντας πώς αισθάνονται γενικά οι άνθρωποι αφού καταναλώσουν την ίδια ποσότητα θερμίδων (240 kcal ανά μερίδα) από μια ποικιλία διαφορετικών τύπων τροφών.

Κάποιοι ερευνητές συγκέντρωσαν μια ομάδα εθελοντών και τους έδωσαν να καταναλώσουν 38 διαφορετικούς τύπους τροφών, που ήταν με τη σειρά τους χωρισμένοι σε έξι κατηγορίες: φρούτα, αρτοσκευάσματα, σνακς, τροφές πλούσιες σε υδρογονάνθρακες, τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες, δημητριακά. Τα ποσοστά κορεσμού λαμβάνονταν ανά 15 λεπτά για μια περίοδο 2 ωρών, μετά το πέρας της οποίας οι εθελοντές αφέθηκαν να καταναλώσουν ό,τι ήθελαν.

Το λευκό ψωμί έλαβε τιμή SI score 100%! Οι τιμές των υπολοίπων τροφών, λοιπόν, εκφράστηκαν ως εκατοστιαίο ποσοστό σε σχέση με το λευκό ψωμί.

Ο δείκτης κορεσμού κοινών τροφών

Για το αίσθημα κορεσμού και πλήρωσης, γενικά είναι καλό να επιλέγουμε τροφές που έχουν υψηλό δείκτη. Ο πίνακας καταδεικνύει πως μερίδες ίσης ενέργειας από διαφορετικές τροφές διαφέρουν αρκετά όσον αφορά τη δυνατότητα που έχουν να προκαλούν αίσθηση κορεσμού. Λόγου χάρη, ένα μήλο θα σας κάνει να αισθανθείτε αίσθημα κορεσμού πολύ περισσότερο από ένα κομμάτι τούρτας της ίδιας ενεργειακής αξίας. Ο υψηλότερος δείκτης SI αφορούσε τις βραστές πατάτες, υψηλότερο κατά εφτά φορές από τον αντίστοιχο δείκτη ενός κρουασάν!

Ο κορεσμός συνδέεται άρρηκτα με τροφές που είναι βαρύτερες, ή διαθέτουν στο εσωτερικό τους υψηλή ποσότητα νερού και πρωτεϊνών, ανεξάρτητα από τον αριθμό των θερμίδων που περιέχουν.

Συνεπώς, δεν υπάρχει λόγος να αισθάνεστε πείνα όταν κάνετε δίαιτα: επιλέξτε τροφές όπως φρούτα, λαχανικά, γάλα χαμηλών λιπαρών, ψημένα σιτηρά, άπαχα κρέατα, ψάρι, πουλερικά, φασόλια και πιάτα όπως σούπες, βραστά κατσαρόλας και ζυμαρικά. Τέτοιες τροφές θα ικανοποιήσουν πιο γρήγορα την πείνα σας, εν μέρει λόγω της μεγάλης ποσότητας νερού που εσωκλείουν. Θα σας βοηθήσουν να αισθάνεστε πλήρεις, με γεμάτο στομάχι – κάτι που αναμφισβήτητα βοηθά στο να αποφύγετε να φάτε περισσότερο από όσο επιτρέπει η δίαιτά σας.

TABLE

Βιβλιογραφία:

  • Anderson, GH. Hunger, appetite, and food intake. In: Present Knowledge in Nutrition (7th ed.) Ziegler, EE and Filer, L (eds.) Washington, DC: ILSI Press. 1996, pp. 13‐17.
  • Holt SHA, et al. A satiety index of common foods. Eur J Clin Nutr. 1995;49:675‐690.
  • Kong KL1, Hendrich S. Glycemic index, insulinemic index, and satiety index of kefir. Am Coll Nutr. 2012 Aug;31(4):280-7.
  • Murakami K1, Sasaki S, Takahashi Y, Uenishi K; Japan Dietetic Students' Study for Nutrition and Biomarkers Group. Intake of water from foods, but not water from beverages, is related to lower body mass index and waist circumference in free-living humans [corrected]. Nutrition. 2008 Oct;24(10):925-32.
  • Wang GJ1, Tomasi D, Backus W, Wang R, Telang F, Geliebter A, Korner J, Bauman A, Fowler JS, Thanos PK, Volkow ND. Gastric distention activates satiety circuitry in the human brain. Author information. Neuroimage. 2008 Feb 15;39(4):1824-31.
  • Mattes R. Soup and satiety. Physiol Behav. 2005 Jan 17;83(5):739-47.

 

Βοηθεια & Υποστηριξη

Επικοινωνηστε μαζι μας

Κατάστημα
Κορνηλίου, 4 Στρόβολος 2028, Λευκωσία

T: +357 22 44 18 28

Γραφείο
Ταχ. Θυρίδα 16216, 2087 Ακρόπολη, Λευκωσία

T: +357 22 87 95 25
F: +357 22 87 95 93

E: [email protected]

ωρες Λειτουργίας

Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση και Τεχνική Υποστήριξη:
08:00 – 17:00 (Δευτέρα – Παρασκευή)
09:30 – 13:30 (Σάββατο)

Ώρες λειτουργίας καταστήματος:
08:00 – 17:00 (Δευτέρα – Παρασκευή)
09:30 – 13:30 (Σάββατο)

Ακολουθήστε μας