Χειμώνας: για πολλούς η πιο ρομαντική εποχή του χρόνου – αλλά και η πιο παχυντική!

Ίσως έχετε κι εσείς παρατηρήσει πως κάθε φορά που χειμωνιάζει, η ζυγαριά σας αρχίζει να διαμαρτύρεται. Μη νομίζετε πως είστε η εξαίρεση. Είναι, δυστυχώς, γνωστός πως γενικά ο χειμώνας μας παχαίνει. Έρευνες καταδεικνύουν πως τείνουμε να παίρνουμε 1-2 κιλά από τα τέλη του Νοεμβρίου ως τις αρχές του Γενάρη. Και εκτός από τα λάθη των διακοπών, υπάρχουν και άλλοι λόγοι για αυτό το ενοχλητικό φαινόμενο. Ας τους δούμε πρώτα, και στη συνέχεια θα σας πούμε μερικά απλά και αποτελεσματικά tips για να τους καταπολεμήσετε.

Γιατί Μας Παχαίνει ο Χειμώνας

  • Μελαγχολία & Φαγητo
    Γενικά το χειμώνα έχει παρατηρηθεί πως η διάθεσή μας είναι κάπως πεσμένη, και τα αισθήματα μελαγχολίας είναι κάπως πιο επίμονα ή έντονα. Σύμφωνα με τους ειδικούς, υπάρχει μάλιστα και μια επαρκώς τεκμηριωμένη συναισθηματική διαταραχή που είναι γνωστή ως ΕΔΕ (Εποχιακή Συναισθηματική διαταραχή). Η επίμονη αυτή μελαγχολία γενικά καταπολεμάται από τους περισσότερους ανθρώπους με λιχουδιές, που πάντοτε βοηθούν να ανεβεί λίγο η διάθεση, μέσω των ενδορφινών που παράγονται. Εν τω μεταξύ, η αλλαγή της ώρας συχνά χαλάει κάπως τις διατροφικές μας συνήθειες, ενώ οι χαμηλές θερμοκρασίες αυτόματα αποζητούν από το σώμα μας γεύματα με μεγαλύτερη θερμιδική αξία.

  • Καθιστική Ζωή - Μειωμένη Σωματική Άσκηση
    Προφανώς δεν αναφερόμαστε σε όσους λατρεύουν τα χειμερινά σπορ και ξημεροβραδιάζονται στις πίστες και στα χιονοδρομικά κέντρα. Μιλάμε για όλους τους υπόλοιπους, που στη συντριπτική τους πλειονότητα παύουν να αθλούνται τόσο συχνά. Είναι αλήθεια πως, καθώς η θερμοκρασία πέφτει, οι περισσότεροι επιδιδόμαστε στο ζάπινγκ και στο σερφάρισμα στο διαδίκτυο, σκεπασμένοι κάτω από μια κουβέρτα.
    Και τώρα που είδαμε τα γιατί, ας δούμε και τι μπορούμε να κάνουμε για να υποδεχτούμε την άνοιξη με τις καλύτερες δυνατές αναλογίες.

  • Πιείτε ή... «Φάτε» Νερό
    Ένας εξαιρετικός τρόπος να τρώτε ποσότητες και να μην παχαίνετε είναι να επιλέγετε πιάτα και τρόφιμα με μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό. Άλλωστε η χειμωνιάτικη κουζίνα σας δίνει μια τεράστια γκάμα γευστικών επιλογών: σούπες (η περιεκτικότητά τους σε νερό είναι τουλάχιστον 80%), φρούτα και τα λαχανικά (με εξίσου πολύ υψηλή περιεκτικότητα) και γαλακτοκομικά προϊόντα.
    Γιατί είναι το νερό τόσο σημαντικό; Προφανώς επειδή καταλαμβάνει μεγάλο χώρο στο στομάχι και επιταχύνει την αίσθηση κορεσμού, ενώ παράλληλα ενυδατώνει τους ιστούς μας.

  • Ψάξτε τις Ακτίνες του Ήλιου
    Οι ηλιακές ακτίνες βοηθούν στη διατήρηση των επιπέδων της σεροτονίνης στο σώμα, που παίζει μεγάλο ρόλο στο αίσθημα πείνας και κορεσμού που αισθανόμαστε. Ακόμη και το τεχνητό φως, ειδικά τις πρωινές ώρες, μπορεί να μειώσει αισθητά την όρεξη για φαγητό.

  • Αυξήστε την Κατανάλωση Πρωτεϊνών
    Καταναλώνοντας περισσότερες πρωτεΐνες μπορείτε να μειώσετε την ημερήσια πρόσληψη θερμίδων κατά 500 – ένα πολύ σημαντικό ποσοστό, το οποίο θα μπορούσε να μεταφραστεί σε περίπου ένα κιλό την εβδομάδα, δίχως να αισθανθείτε πως στερήστε το φαγητό, καθώς ο εγκέφαλός σας έχει την αίσθηση πως έχετε φάει περισσότερο φαγητό από όσο όντως καταναλώσατε.
    Προτιμήστε φυσικά πρωτεΐνες με όσο το δυνατόν χαμηλότερη περιεκτικότητα σε λίπος, προτιμώντας όσπρια, αυγά, ψάρια, στήθος κοτόπουλο (εννοείται δίχως την πεντανόστιμη αλλά λιπαρή πέτσα) και γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά.

  • Προσοχή στα Λιπαρά
    Δεν είναι όλα τα λιπαρά εξίσου επικίνδυνα για τη σιλουέτα μας. Κάποια λιπαρά βοηθούν στην απορρόφηση σημαντικών θρεπτικών συστατικών, καθώς και στην απώλεια βάρους. Αυτού του είδους τα λιπαρά συμβάλλουν, για παράδειγμα στην απορρόφηση των βιταμινών Α, D και Ε, τα οποία είναι ουσιώδη για την υγεία του νευρικού μας συστήματος και για μια ανεβασμένη διάθεση.
    Συνεπώς, εμπλουτίστε τη διατροφή σας με μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά, και αποφύγετε όσο είναι δυνατόν τα κορεσμένα λίπη – αλλά όχι τελείως. Αποφύγετε εντελώς τα υδρογονωμένα και trans λιπαρά, που ελλοχεύουν σε μεγάλες ποσότητες στα επεξεργασμένα τρόφιμα. Προτιμήστε ελιές, καλής ποιότητας ελαιόλαδο, αμύγδαλα και καρύδια, αβοκάντο, λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός, και τους σπόρους λιναριού.

  • Αποφύγετε τα Γλυκά του Εμπορίου
    Δυστυχώς τα εξευγενισμένα σάκχαρα και υδατάνθρακες κάνουν κακό όχι μόνο στη σιλουέτα μας, αλλά και στην υγεία. Προτιμήστε φρούτα, μπάρες δημητριακών ολικής άλεσης, μπισκότα δίχως ζάχαρη ή ρυζογκοφρέτες με μέλι.

  • Να Κοιμάστε Καλά
    Το χειμώνα, το σώμα μας τείνει να έχει πιο αργό μεταβολισμό, που πάντοτε συμβάλλει σε περισσότερο ύπνο. Να κοιμάστε και να ξυπνάτε σχετικά νωρίς. Αυτό θα μειώνει το αίσθημα πείνας και θα βοηθά πολύ τη διάθεσή σας.

Βοηθεια & Υποστηριξη

Επικοινωνηστε μαζι μας

Κατάστημα
Κορνηλίου, 4 Στρόβολος 2028, Λευκωσία

T: +357 22 44 18 28

Γραφείο
Ταχ. Θυρίδα 16216, 2087 Ακρόπολη, Λευκωσία

T: +357 22 87 95 25
F: +357 22 87 95 93

E: aykhome@cytanet.com.cy

ωρες Λειτουργίας

Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση και Τεχνική Υποστήριξη:
08:00 – 17:00 (Δευτέρα – Παρασκευή)
09:30 – 13:30 (Σάββατο)

Ώρες λειτουργίας καταστήματος:
08:00 – 17:00 (Δευτέρα – Παρασκευή)
09:30 – 13:30 (Σάββατο)

Ακολουθήστε μας

StrausPopUpBanner